Customer Journey Workshop

Betere resultaten door een optimale klantbeleving! Wij willen je klanten de beste en snelste weg met de mooiste beleving aanbieden. Je bezoekers leggen een reis af voordat ze een product of dienst aankopen via jouw website. Je maakt een customer journey om deze stappen te begrijpen. Het doorgronden van deze klantreis is van belang om een optimale user experience te creëren. Met een goede user experience zal de gebruiker een positiever beeld te krijgen en sneller overgaan tot aankoop.

€1800 vanaf
Wat is een customer journey?

Een customer journey is een schematische weergave dat inzicht geeft in de stappen die jouw klant neemt voordat deze overgaat tot het afnemen van een dienst en/of product. Een customer journey is altijd opgedeeld in een aantal stappen en verschillende niveaus per moment. Deze niveau’s beschrijven wat gebeurd er in zo’n stap.

In een customer journey spreek je over ‘touch points’. Dit zijn momenten waarop de gebruiker in aanraking komt met het betreffende bedrijf. Bijvoorbeeld door het zien van een advertentie, het bezoek van een website, in aanraking komen met een social media kanaal of door middel van telefonisch contact met de klantenservice. De kunst is om deze touch points optimaal te laten aansluiten bij de wensen van de gebruiker.

De ervaring die de gebruiker bij ieder Touch point meemaakt, hebben invloed op de keuze die uiteindelijk gemaakt wordt (bijv. het wel of niet afnemen van de dienst/ product)

Voordelen van een goede customer journey

Een goede customer journey geeft je als bedrijf veel inzicht in het klantproces en haalt verborgen behoeftes en kansen boven water. Daarnaast helpt het tijdens het ontwikkelen van een website bij het houden van klantfocus en het maken van gefundeerde beslissingen.

Bijpassende Producten

Andere met dezelfde vraag kozen ook
Terug naar boven

Rotterdam

Den Bosch

mautic is open source marketing automation