Om voldoende verkeer naar je website te krijgen is SEA (Search Engine Advertising) onmisbaar. Net als de organische resultaten (SEO) zorgen ook de betaalde advertenties voor veel relevant verkeer vanuit zoekmachines zoals Google en Bing of andere websites.

SEO of SEA?

De zoekresultaten binnen zoekmachines zijn verdeeld in organische resultaten en advertenties. Bezoekers via de organische resultaten zijn gratis. Om hoger binnen de organische resultaten getoond te worden is SEO (zoekmachine optimalisatie) nodig. Dit is vaak echter een lange termijn effect.

Boven en onder de organische resultaten worden gesponsorde advertenties getoond. Door hier te adverteren ben je direct zichtbaar op zoekwoorden die je zelf kiest. De bezoekers die je hiermee naar de website trekt moet je wel betalen, je betaalt namelijk per klik. Het voordeel van SEA is dat je direct vindbaar bent op alle gewenste zoektermen.

Neem contact op

Zoekmachine Marketing

SEO en SEA worden samengevat onder de noemer zoekmachine marketing (SEM, Search Engine Marketing). Ons advies is om deze allebei in te zetten. In de praktijk is het namelijk een gezonde mix van onbetaald (SEO) en betaald (SEA) verkeer die het beste resultaat oplevert.

Andere advertentievormen

Naast het adverteren in zoekmachines met advertenties (Google Adwords, Google Shopping, BingAds) en advertenties op andere websites (Display advertising, Remarketing) zijn er nog meer advertentievormen. Deze zijn vaak vooral interessant voor webwinkels. Een aantal voorbeelden hiervan zijn:

  • Marktplaats Admarkt
  • Affiliate Marketing
  • Vergelijkingssites zoals Beslist en Kieskeurig

Wil je SEA inzetten of je campagnes verbeteren? Onze SEA experts helpen je graag verder!

Bijpassende oplossingen

voor search engine advertising

Rotterdam

Den Bosch

mautic is open source marketing automation