Remarketing is een manier van adverteren die vaak heel effectief is. Met Remarketing (ook wel retargeting genoemd) kun je advertenties tonen aan mensen die je website al eens eerder bezocht hebben of je App gebruikt hebben.

€1000 vanaf
Remarketing lijsten

Door een Remarketing tag toe te voegen aan je website (of via Google Analytics als deze aan Google Adwords is gekoppeld) kun je remarketing lijsten opstellen. Dit zijn lijsten met groepen gebruikers die (specifieke onderdelen van) je website bezocht hebben.

Zo kun je bijvoorbeeld een lijst maken met mensen die wel een productpagina hebben bekeken maar daarna de website verlaten hebben. Of juist een lijst met bezoekers die het product wel in het winkelmandje hebben geplaatst, maar de bestelling niet afgerond hebben.

Vervolgens kun je deze mensen advertenties tonen via het Display netwerk als ze andere websites bezoeken, zoals een nieuws website. Met een speciale promotie of kortingscode kun je ze dan bijvoorbeeld verleiden om het bestelproces alsnog af te ronden.

Dynamische remarketing

Dynamische remarketing gaat net nog een stuk verder dan gewone remarketing. De inhoud van de advertentie wordt dan specifiek afgestemd op iedere gebruiker. Heeft een bezoeker bijvoorbeeld product X bekeken op je website? Dan zal product X getoond worden in de advertentie die hij of zij te zien krijgt.

Voor dynamische remarketing heb je naast remarketing lijsten dus ook een productfeed of servicefeed nodig en een aangepaste remarketing tag. Omdat de inhoud dynamisch wordt gepersonaliseerd voor iedere bezoeker is dit een enorm effectieve vorm van adverteren.

Wil je aan de slag met (dynamische) remarketing? Onze SEA specialisten helpen je graag verder!

Bijpassende Producten

Andere met dezelfde vraag kozen ook
Terug naar boven

Rotterdam

Den Bosch

mautic is open source marketing automation