Bij het optimaliseren van je website spelen web-analytics een onmisbare rol. Door het analyseren van de statistieken worden de sterke én zwakke punten van de website zichtbaar. Je hoeft dus geen beslissingen te maken op onderbuik gevoel, maar kan direct verbeteringen doorvoeren op basis van betrouwbare data.

Website statistieken

Iedere website gebruikt wel een programma voor het bijhouden van de bezoekers statistieken. Google Analytics is hier veruit de meest populaire tool voor. Met Google Analytics kun je nagenoeg alles meten, van het type apparaat of browser versie die gebruikt wordt voor het navigatiegedrag tot aan alle andere interacties die de website bezoekers uitvoert op je website.

Meten is weten

Door web statistieken bij te houden krijg je veel inzicht in het functioneren van je website en het gedrag van de doelgroep. Je krijgt bijvoorbeeld antwoorden op vragen als:

  • Welke pagina’s presteren goed en welke kunnen nog verbeterd worden?
  • Welke online campagnes doen het goed en welke activiteiten scoren juist slecht?
  • Waar haken mensen af op de website of waar verlaten ze het bestelproces?

Neem contact op

Meten is één ding, maar wat wil je nu eigenlijk meten? Je (online) doelstellingen zullen allereerst vertaald moeten worden naar meetbare doelen. Vervolgens moeten deze doelen, ofwel KPI’s geïmplementeerd worden in je analytics pakket.

Als Google Analytics Certified Partner hebben wij de kennis in huis om je in het hele traject te begeleiden. Als strategisch partner denken wij graag mee in het vertalen van de doelstellingen naar concrete KPI’s. Ook de implementatie is bij ons in goede handen.

Analyseren en optimaliseren

Daarnaast moeten de resultaten wel goed geïnterpreteerd worden. Het is natuurlijk leuk als je de bezoekersaantallen omhoog ziet gaan, maar waar komt die groei vandaan en wat is de kwaliteit van deze bezoekers? Converteren deze bezoekers wel? En is er nog een verschil voor mobiele en tablet gebruikers?

Wij helpen je graag met het analyseren van de statistieken en een (periodieke) rapportage op de belangrijkste KPI’s. Op basis van onze analyse geven we je passend advies voor het doorvoeren van verbeteringen. Het meten, analyseren en verbeteren is bij ons een doorlopend proces. Je bent hierdoor verzekerd van een continue optimalisatie van je website.

Neem contact op met één van onze specialisten om de mogelijkheden door te nemen.

Bijpassende oplossingen

voor statistieken

Rotterdam

Den Bosch

mautic is open source marketing automation