Google Tag Manager

Met Google Analytics meet je standaard alleen paginaweergaves, maar ook binnen de pagina’s op je website kunnen gebruikersinteracties plaatsvinden. Voorbeelden hiervan zijn clicks op Call to Action buttons, downloads, formulieren, externe links, FAQ’s en het afspelen van video’s.

Je kunt hiervoor allerlei aangepaste scripts gebruiken om deze acties te meten. Maar als er meerdere doelen en events moeten worden ingesteld adviseren wij altijd om gebruik te maken van Google Tag Manager voor een juiste implementatie van Google Analytics.

€920 vanaf
Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) is een gratis tool van Google waarmee je beschikt over een beheeromgeving voor o.a. de Google Analytics implementatie. Hierin kunnen eenvoudig tags en triggers ingesteld worden om gebruikersinteractie bij te houden in Google Analytics. Daarnaast kun je hier ook andere online marketing scripts inladen, bijvoorbeeld voor een Facebook Remarketing campagne.

Waarom Google Tag Manager?

Het belangrijkste voordeel van GTM is dat er maar eenmalig een stukje code op de website geplaatst hoeft te worden. Vervolgens kunnen vanuit de beheeromgeving tags aangemaakt, aangepast, getest en gepubliceerd worden zonder dat er aanpassingen in de code nodig zijn.

Je hoeft dus niet steeds te schakelen met een ontwikkelaar of de IT-afdeling om een stukje code te laten aanpassen. Daarnaast kunnen wijzigingen ook eenvoudig worden teruggedraaid door het versiebeheer. En tot slot wordt de website sneller doordat er niet allemaal losse scripts worden geladen.

Heb je hulp nodig bij de implementatie van Google Tag Manager of bij het instellen van de juiste tags? Onze gecertificeerde specialisten helpen je graag verder bij de implementatie en het beheer. Neem hiervoor contact met ons op!

Bijpassende Producten

Andere met dezelfde vraag kozen ook
Terug naar boven

Rotterdam

Den Bosch

mautic is open source marketing automation