Wanneer je het gevoel hebt dat je website niet het optimale rendement behaald, blijft het vaak lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Vallen de call-to-action buttons wel voldoende op? Wordt er wel optimaal doorgeklikt naar de contactpagina? Dit vragen hebben te maken met conversie optimalisatie en kunnen worden getest met A/B testing. Met AB testing kun je eenvoudig en veilig verschillende varianten van een design testen voordat je de definitieve wijzigingen doorvoert op je website. Zo weet je zeker dat je een positieve verandering teweegbrengt.

€920 vanaf
Hoe werkt het?

Samen met jou onderzoeken we welke pagina’s van je website onvoldoende bezoekers hebben of waar weinig tot geen conversies zijn. Dit doen we door de website te analyseren in Google Analytics en het toepassen van onze kennis van psychologische web principes. Nadat we mogelijke problemen hebben vastgesteld en weten welke pagina’s, call-to-actions of andere website elementen niet goed converteren stellen we een A/B test hypothese op. Een A/B test hypothese is een stelling waarin we aangegeven wat we verwachten dat er gaat gebeuren als we een specifieke aanpassing doorvoeren. Bijvoorbeeld: “door de call-to-action ‘contact’ direct boven de fold te plaatsen zal de conversie toenemen”. Deze hypothese testen we met een A/B test.

Tijdens de A/B test laten we verschillende varianten van de website zien aan een vooraf bepaald aantal bezoekers, bijvoorbeeld 10% of 50% van het totaal aantal bezoekers. We kunnen veel aanpassingen in een design vrij eenvoudig testen: kleur van buttons, grootte of de plaats van elementen, structuur van de pagina en zelfs de copy. In elke variant testen we maximaal 1 aanpassing, zo kunnen we zien of de variant met de aanpassing beter presteert ten opzichte van de originele variant. Eén van de belangrijkste voordelen van A/B testen is dat de bezoeker van de website niet weet dat hij/zij deelneemt aan een test waardoor hij of zij zich altijd natuurlijk gedraagt.

A/B testing leidt tot meer conversie

Met een A/B test kunnen we door verschillende varianten van een design te testen erachter komen wat wel en wat niet werkt. Doordat we deze data hebben verzameld kunnen we in de analysefase onderzoeken wat er moet gebeuren om de pagina van de website te optimaliseren. Ook doen we op basis van de verzamelde data aanbevelingen voor A/B vervolgtests. Zo kunnen we samen met jou een continue conversie optimalisatie proces ingaan.

Geruime tijd gespecialiseerd in A/B testen

Lighthouse werkt met de A/B testing software Visual Website Optimizer (VWO). Doordat we al geruime ervaring hebben op het gebied van A/B testing met VWO en verschillende testen hebben uitgevoerd zijn we VWO Certified. We vinden het belangrijk om alle A/B testen in overleg met onze klanten op te zetten, samen keuzes te maken en tussentijd resultaten te rapporteren zodat je als klant continue op de hoogte bent of een variant wel of niet werkt.

Benieuwd wat A/B testing voor jou kan opleveren? Neem contact met ons op en we voorzien jou graag van het juiste advies.

Bijpassende Producten

Andere met dezelfde vraag kozen ook
Terug naar boven

Rotterdam

Den Bosch

mautic is open source marketing automation